x

We gebruiken cookies om de beste ervaring op onze site te garanderen. Als u doorgaat, gaan we ervan uit dat u ermee instemt alle cookies op alle websites te ontvangen. Klik hier voor meer informatie over cookie-instellingen

Garantie - HorlogeGigant.nl

Op deze pagina kan u lezen wat u moet doen als u uw garantie wilt gebruiken.

U ontvangt twee jaar garantie vanaf de dag dat u uw aankoop ontvangt. Dat betekent dat u als klant uw product kan laten repareren, ruilen of uw geld kan terugkrijgen, afhankelijk van de specifieke situatie. Dit is alleen geldig als de garantie gerechtvaardigd is. Een gerechtvaardigde garantie is wanneer de fout op de producten niet wordt veroorzaakt door verkeerd gebruik van het product, schadelijk gedrag of normale slijtage. Hier kan u meer over ons garantiebeleid ontdekken.


In welke gevallen is de garantie geldig?

Een voorbeeld van verkeerd gebruik van een horloge is bijvoorbeeld als het horloge door water is beschadigd omdat de kroon uitgetrokken was toen het horloge in contact kwam met water. In dit geval geldt de garantie niet hoewel het horloge normaal gesproken waterdicht is.

Een voorbeeld van slijtage is als een lederen bandje bijvoorbeeld na achttien maanden breekt. Dit is geen gerechtvaardigde garantie. Als de lederen bandje na een paar dagen gebruik breekt, is dit normaal gesproken een gerechtvaardigde garantie, zolang de oorzaak van het defect bij de fabrikant ligt.

Een vuistregel voor horloges is dat defecten aan het binnenwerk - normaal gesproken het uurwerk - tot de gerechtvaardigde garantie horen als het defect niet is opgetreden vanwege bovengenoemde omstandigheden. Defecten aan het buitenwerk behoren normaal gesproken niet tot gerechtvaardigde garanties tenzij ze binnen enkele dagen na ontvangst van het artikel optreden.


Als u een klacht wenst in te dienen

Als u een klacht wenst in te dienen gelieve dan altijd eerst onze klantendienst te contacteren alvorens het item naar ons op te sturen.

We werken niet met een eigen horlogemaker. Daarom verzenden we het artikel meestal naar de fabrikant, hun officiële partners of onafhankelijke horlogemakers. Dit verzekert dat uw garantie zo snel mogelijk wordt afgehandeld door mensen met de nodige vaardigheden.

U kan altijd onze klantendienst hier contacteren:

Als u al contact heeft gehad met onze klantenservice en er is u gezegd een garantieclaim in te dienen, dan kan u dit hier doen.

Is de garantie niet gerechtvaardigd is dan zal u gevraagd worden om administratiekosten (40 euro) te betalen, die de verzendkosten naar u en de kosten van het servicecentrum dekken.
  Loading...